לקראת הבנות בין הצדדים? באגודה טוענים שכן; בדגל מסתייגים

אבי רבינא No Comments on לקראת הבנות בין הצדדים? באגודה טוענים שכן; בדגל מסתייגים

בשיחות שהתקיימו היום בין נציגי המשא ומתן עלתה אפשרות שחסידות בעלזא תקפיא את מתווה החינוך, תמורת הבטחה שבמידה ותוקם ממשלת ימין-חרדים יוגדל משמעותית תקציב מוסדות המוכש"ר. בדגל טוענים שלא תהיה התפשרות בנושא בעקבות צוואת הרב שטיינמן זצ"ל

צילום: אוליבר פיטוסי, יונתן זינדל - פלאש 90
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התקרבות בין דגל לאגודה? בכירים באגודת ישראל אומרים כי בשיחות שהתקיימו היום (שלישי) בין נציגי המשא ומתן עלתה ההבנה שבעלזא מוכנה לעשות צעד קדימה, להקפיא את מתווה החינוך, ולהפסיד כ-28 מיליון ש"ח שעשויים להניב ממתווה החינוך, לאחר שהובטח להגדיל את תקציב מוסדות המוכש"ר (מוכר שאינו רשמי) במידה ותוקם ממשלת ימין-חרדים. עוד לפי הסיכום, במידה וזה לא יקרה יצורפו מוסדות בעלזא לחינוך העצמאי.

מנגד, בכירים בדגל התורה אומרים כי אין התקרבות ממשית במו"מ, בעקבות צוואת הגראי"ל שטיינמן זצ"ל שלא להכניס מוסדות נוספים לחינוך העצמאי ולא תהיה התפשרות בנושא.

מועמד אגו"י יצחק גולדקנופף אמר הערב בראיון ליעקב ברדוגו ב'גלי ישראל': "התקרבנו יותר בין המפלגות, העלינו כמה רעיונות איך להסדיר את זה. אין קטטה ביננו, יש כמה חילוקי דעות וזה לגיטימי".

פרשן כיכר השבת, ישי כהן ששוחח הערב (שלישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, עדכן "מאותם גורמים שאתמול ושלשום אמרו שאין סיכוי לריצה משותפת, אני שומע שיש איזו התקדמות אבל אני לא יודע מהי".

לדבריו "התחושה שלי שאם ילכו ביחד, יהיה קשה ליהדות התורה לשמור על המנדט השביעי. לציבור מאוד נמאס מהמחלוקת וגם לא מעט חסידים שירצו למחות על כבוד רבם ולא ילכו לקלפי או יצביעו למפלגה אחרת".

עורך עיתון הדרך, אברהם דב גרינבוים הוסיף: "אתמול אני מגיע לחתונה של גור ואני רואה שלושה מחברי מועצת הגדולים של דגל אורחי הכבוד בחתונה. תשמ"ט לא תחזור לכאן. אם אנחנו חושבים באמת שהולך להיות פה פילוג זה לא יקרה. אף אחד לא רוצה לחזור על תשמ"ט. ימצאו את הנוסחה ותימצא הדרך".



0 תגובות